söndag 31 augusti 2008

31 Augusti och nyinflyttningen

bara tre kartonger kvar och lite småplock.

fulhackat elen. el-uttag i korridoren och jag köper en tio meter lång förlängningssladd. med dörren lite på glänt kan jag få datta lampa och en vattenkokare att funka, lycka och lite mer civilisation. det enda jag vill ha nu förutom el, är ett kylskåp samt en frys. måste nog skaffa en litenliten frys för jag har en skokartong sizead nu. hey var ska min mat få plats? jo jag vill ha internetz också. finhackade och betalar 10 pix för två timmars wippies. ska testa om jag kan få igång tvn..

j skrattar förtjust när jag börjar en mening med "nu blir jag så trött!" får då vet man att ett rant om något dåligt kommer att komma. något jag upprör mig över. och nu, nu står skolan och min kära lärare david (tänk spanjor, alltså en davidd) högt upp på min mentala lista. människan mailar ut till skolmailen tio i sju på en söndagkväll att första skoldagen är i morgon kl 10. min tysta protest blir att inte gå. jag måste fixa. jag har planerat. dessutom, hur viktigt kan det vara?

om du har en cykel och en frys och bor i malmöområdet. plz holla. jag är i behov.

Inga kommentarer: