onsdag 20 augusti 2008

20 Augusti och ilskan

kollat på fyra delar av sex av En fri kvinnas bekännelser. svt play in my hjärta.
jag blir så arg. så arg på världen. så arg på att vi har blivit så många som har rutat in oss i ett mönster som bara är skadligt för oss. att det man skulle kunna kalla "manligt sätt" (även om det inte har något med män i sig att göra) har blivit en norm som vi alla ska föra oss efter att detta "manliga sätt" är det som är rätt och riktigt. att alla som vill bli något, göra något, måste jämka sig efter det här sättet!

jag vill skrika och skaka om hela klotet om det gick. en lagom fet jordbävning som gör att alla tittar upp mot skyn och undrar vad som hänt och då, precis då, ryta till att nu jävlar lägger vi av med det här, nu får vi se till att börja behandla varandra som jämlikar, att kön, hudfärg, längd och språk inte har ett jävla skit att göra med hur du ska behandla den som står bredvid dig. så att alla kan sluta låtsas vara hårdare, kallare, bättre, tuffare, starkare än vad de känner att de är för just det tillfället.

peace out

20 Augusti och glädjen

grinade lite och sen var det dags för att avslappnad ta mig in till körskolan och köra bil. körde i 110 och gjorde min första omkörning på motorväg. klarade allt gallant dagen till ära. så en glad överraskning väntade mig vid lektionens slut. det har bokats för två saker. sånt som man bokar när man är nära nära. det är ett tag kvar och jag tänker nog inte avslöja när exakt än, gulleföräldrarna blev nervösa och ville inte veta, men om nån super ner mig så vet man aldrig om jag säger nått, jag blir alltid så hemlighetsavslöjar glad när jag är lite fullis.

puss out

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag rekommenderar en bok som heter Diskursens ordning, skriven av Michel Foucault. Han beskriver det hela väldigt bra.