torsdag 7 augusti 2008

7 Augusti Dagen d

börjar packandet och skärmar av mig. j tittar upp på mig och dra mig till sig. bryter igenom den där skärmen jag satte upp för att slippa bli ledsen över att jag ska åka nu. ingen mer sommar i göteborg. jag vill ju ta göteborg med mig ner till malmö. jag vill inte ha den ofrivilliga ensamheten. känns som om jag är den ensamma lilla fisken som simmar mot strömmen, för alla jag känner åker till götet den här helgen och från malmö. det är bara jag som måste ner. alla andra ska upp. kanske är det bara lite sant, men de närmaste då, åker upp när jag åker ner och de ska ha kul här, utan mig.

(jag ligger bra till för en finfin lägenhet på nobelvägen 137. håll mina tummar)

the farsha, pappa, skulle ha varit nere i malmö nu, men blev magsjuk och åkte hem, vi som skulle ha åkt till köpenhamn och äta mat på resturanger, bota rastlösheten och deppigheten ihop.
men så köpte jag fel biljett. kroppen blev matt och slött hängde jag i js famn med svullna ögon och snor i halva ansiktet. (om du ska till gb från malmö ikväll 19.08 så holla at me, du får den billigare än sj) men den stora lyckan, glädjen, för jag får klia skägg hela vägen på tåget ner, första gången åker vi tåg ihop i vår distansighet, första gången kommer vi till malmöt ihop. det är små fjärilar i min mage, jag får en mjukstart och har fått med mig alla mina nya par skor, och typ kilot myntate av lizis.

Inga kommentarer: