fredag 29 augusti 2008

29 Augusit Lättnaden

den förlorade sonen är hemma! vaknade klockan fem genomsvettig och kunde inte somna om igen. hade bara mina förlorade kläder i huvudet och ångestklumpen i magen. läste lite för att kunna slappna av, det var ju inte som om jag skulle kunna göra något just då direkt. och inget blir bättre av att jag får panik. så halv åtta vart jag utanför dörren, med rätt säck den här gången. tio i åtta var jag utanför deras dörr och träffade på en rar liten indisk kvinna. förklarade att jag lämnat fel säck att jag hade rätt med mig nu och att jag ställde den just runt hörnet. fick syn på den med darrande hand och slet fram den från de andra säckarna. med gråten i halsen konstaterade jag att det vart rätt säck och den lilla kvinnan skrattade glatt åt att jag fick tillbaka hela min garderob!
trots 60 kilos klumpen på axeln gick jag hem med de allra lättaste av fötter och nu vill jag lägga mig i sängen och krama säcken tills jag somnar. jag ska skeda säcken i natt.
nu: bara lite mer packande och flyttstädande, snart kommer dom!

Inga kommentarer: