måndag 30 juni 2008

30 Juni

det finns saker jag är trött på och så finns det saker jag är Trött på. jag blir trött av vädret, trött av att inte träna, trött på att grundlagsvidriga brott begås på min egen förstukvist, trött på gröt, trött på att aldrig riktigt ha pengar, jag blir trött på att vara trött.
men mest just nu blir jag riktigt Trött.
när jag har tid över, för mycket tid på mina händer att göra av med så blir jag Trött, på mig själv. jag är Trött på att nedvärdera mig själv, på att söka bekräftelse överallt förutom i mig själv, på att gå runt och vara rädd, rädd för att någon ska se mig, jag blir så Trött över att jag har så svårt att uppskatta mig själv och mitt eget sällskap att jag i skräck över att ha en hel dag med mig själv framför mig blir lamslagen och börjar grina så fort j frågar hur det är. jag är innerligt och utomordentligt Trött på att jag aldrig kan vara nöjd eller ens lite tillfreds med min tillvaro.
men jag har bestämt att nu ska det bli ändring.
jag vill inte bli Trött längre.

Inga kommentarer: