tisdag 1 juli 2008

1 Juli

jag knarkar känslor.. i böcker musik serier filmer och inte att förglömma, verkligheten. min tyngsta drog just nu, l-word. känslorna är så nära att de kryper på mig och in i mig och jag kan inte släppa dem, jag glömmer att j sover strax intill, glömmer var jag är. tas med och får så mycket tårar i halsen att jag nästan gråter. j snarkar, vänder sig om och smackar som man bara kan göra när man sover. jag har kommit så långt, jag ska komma längre och j fick just ett vad man nog skulle kunna kalla för kärleksbrev. penna och papper. för med hans okonstlade acceptans av hela mitt köttiga jag har jag kunnat se mig och säga att jag, jag är bäst. jag är mitt centrum. jag läser Simone och jag av Åsa Moberg. åsa jämför sitt liv med simone de beuvouirs analyserar henne och sig själv. inser hur hon var tvungen att drabbas av en sorg för att kunna slita sig ur sitt självhat, att slita sig från att alla andra har roligare på de ställen där hon inte är.. bitvis träffar det hårt men alltid med acceptans och i mjukdelar, tack liza för tipset.
godnatt

1 kommentar:

Anonym sa...

luv..tydligen ska fashionmuslimetterna dja på jeriko på freitag..vi skulle gått dit och glott på dom..