söndag 27 juli 2008

27 Juli

min trygghetskänsla är rubbad. off balance skulle man kunna säga. det är stora slitningar i ett tjejgäng i vilket jag iof bara är en av länkarna i ena änden men jag har ändå blivit indragen. det är inte mitt problem och jag borde försöka släppa att försöka lösa det åt dem, men att förbli opåverkad är inte min starka punkt.

min kära kära vän l är en mer involverad länk i dramat och har berättat allt vad som försigår för även hon känner sig obekväm. det har blivit så att fyra tjejer som umgicks nu tröttnat på en och har då gaddat ihop sig om tre mot en ensam. den ensama vet inte ens om något utan de tre har bara sonika slutat höra av sig och slutat svara, det har tom gått så långt att de undviker att gå på samma fester. varje fest som jag har varit på (där då de tre har varit och den fjärde inte) så har det snackats en hel del skit, jag har hållit mig passiv för jag känner att jag har inget med det hela att göra och vill helst inte lägga mig i, men att sitta och höra på när någon pratas ner är ju egentligen att tyst hålla med. och det lämnar en så sjukt obehaglig känsla i mig.

så skulle vi sitta och dricka vin i en park och jag j och markus kom först, och de tre med l kom lite senare. det snackades såklart skit och l försökte säga till dem att hon inte kände sig bekväm och det blev allmänt väldigt dålig stämning. de tre pratade knapt med mig och inte alls med j och marcus. och dom pratar om att den fjärde drar dålig stämning.. suck. jag blir helt vansinnigt trött på att folk ska bete sig på ett sånt sätt, att man ska vara så konflikträdd att man inte ens vågar se en annan människa i ögonen och säga att jag tycker inte att det är roligt när du säger och gör såhär, utan istället bara slutar höra av sig. det är fegt och så fult. det har i helgen tydligen skickats ett "göra slut"-sms. men hallå? vilken nivå har vi? jag är inte religös med GUD.

men. jag känner ju att det påverkar även mig. för om dom plötsligt får för sig att en som dom hängt med länge och väl inte är okej att vara med längre pågrund av små skitsaker som lika gärna jag skulle kunna göra, när kommer dom då vända mot mig? jag är iof inte så tight med det här gänget men jag är ibland på samma fester för att l vill att jag ska komma, kommer det hända att dom inte vill att jag ska komma och på så sätt förlorar jag l?
vi drack som sagt vin i fredags och l skulle vara ledig hela helgen och vi pratade om att åka och bada. igår kväll hörde jag av mig till henne för att se om vi skulle åka ut idag, och jag har inte fått nått svar. okej, min oro är ett faktum.


lika så i js gäng hör folk inte av sig utan kommer plötsligt bara på att nu ska replokalshyra betalas, saker som lånats ut som har gått sönder står man inte upp för utan skylls bort med att du vet att det skulle ha hänt när som helst. man har på något sätt fastnat i femåringstadiet där mamma fick säga till en att man skulle ringa kompisen vars leksak man lånat hade gått sönder berätta detta och sen betala för en ny om kompisen ville det. bara det att 20 nåntingmänniskor har inte mammor som säger till om sådana triviala saker utan istället går man tillbaka till treåringen och gömer leksaken i sanden och hoppas att ingen märkte något.


1 kommentar:

n/x sa...

Men när natten drar in och mörkret närmar och ni ligger där i sängen och hukar för världens alla påfrestningar så kan ni ju trösta er med att ni alla fall har mig. Nils.