torsdag 3 juli 2008

3 Juli

det är så varmt här att jag svettas ur varje por. här, i mammas tysta hus mitt ute i ingenstans har jag känt större ro än jag känt på år och dar. för första gången känner jag inte att jag Borde vara någon annanstans, att jag borde vara med någon, jag borde göra något viktigt. här i det stora huset vars altan är större än min och j's lägenheter tillsammans ligger jag under ett parasoll och läser plaza, läser simone och jag, lyssar på gamla beatles lp, lyssnar på tystnaden och tittar på fjärilar som sätter sig på kudden bredvid mig, på yttepyttiga flugor som fastnar i mitt fjuniga hår på magen. lagar mat, cyklar och handlar, oljar lås, vattnar blommor. känner att det finns ingen annan plats jag hellre skulle vara vid. jo kanske en som hade vatten i någon form lite närmare, ett hav eller en sjö skulle inte sitta fel i den 30 gradiga värmen.
ännu ett uppbrott för att komma närmare lugnet.

Inga kommentarer: