onsdag 11 juni 2008

11 Juni

-----11.59
på jobbet, vackra italienska kollegan äter sin lunch och jag vaktar telefon och reception. sällsynt lungt, få samtal så det är inte mycket att göra. löser lite korsord, dricker vatten, surfar bloggar, dricker vatten igen, smsar, mailar.. and so on. otroligt rafflande.
kom hem till malmö igår mitt under rykande fotbollsmatch och kunde inte bry mig mindre. väl hemma nästan nedvarvad och borstandes tänderna upptäcker jag den största spindeln jag typ sett i mitt tak. försökte kontrollera mig men icke, håren på benen bara reste sig, pulsen slog lika fort som på ett spinningpass och mina händer började darra. sms:ade m för att få stöd, kunde ju inte ringa j som somnat bara för en spindeljävel. men likväl tog det mig en halvtimme att försöka övervinna skakningarna och lyfta damsugaren mot kräket. jag tom kände när den sögs upp, stor och benig. benmässigt hade den inte ens gått in i en liten tändsticksask, om den inte vecklat ihop sig totalt, alltså den var Stor. kunde hålla mig lugn tillräckligt länge för att kunna släppa damsugaren i golvet stänga ytterdörren innan jag praktiskt taget föll ihop på golvet grinandes och händer, eller snarare kropp som skakade bessinningslöst. kunde såklart inte somna sen, roterade svettig hela natten i tron om att den fingrade på mina fötter med plan om att krypa på mig och vara äcklig.

uppdate på fadersfronten också. fick ett mail som inte sa något alls annat än om hans aktivitet, ingen ursekt ingenting. så ville jag svara på det i lugn och ro, ge mig bara någon dag eller två, så fick jag ett till idag, där han nu tror att jag håller honom på avstånd. svarade då att jag tänkt skriva något längre men inte hunnit. nåväl. lunch nu
----- 14.56
på jobbet, jag förstår varför folk ogillar försäljare, sällan de har någon hyffs.
dialog nyss
jag - välkommen till x
puckot jimmy - hej jag heter jimmy och jag söker den som är Ytterst ansvarig för er it-avdelning
jag - vilket företag?
puckot -öööh, xxx i solna
jag - Okej, vänta lite (letar febrilt efter ett lämpligt offer)
puckot - asså vill du ha en batmanklocka får du värsta disscounten
jag - eh ursekta?
puckot - nä asså jag snackade med min kollega...
kopplar miffot men två minuter senare ringer han igen.
samma procedur upprepar sig men den här gången tänker jag att nu vet han ju för tusan att jag hör vad han säger, dom borde ju kunna använda sig av en sekretessknapp, men icke
puckot - men öh asså, fråga fredrik om du inte får ta hans mastercard, ba fredrik jag tar ditt master? och han ba jaaa..
men jaja, om två timmar får jag äta middag i mloves soffa och slippa jimmy the pucko. det är regningt och mulet men jag svettas anyway. det känns lite som om jag blir pubertal igen svettmärken på grå klänning och minifinnar på läppen., kan det vara överdos av kaffe och kakor (apelsinchokladflarn!) eller bara sviter från min spindeltrauma som triggar det pubertala. oh det ringer

1 kommentar:

Anonym sa...

love..flåt om jag inte skrev mer lugnade igår..fattade inte att du var såå rädd...
det regnar ute...mys. jag ska försöka äta något nu. ring mig efter jobbet..kom och sitt i min soffa och drick te..puss