söndag 15 juni 2008

15 Juni

så nu börjar allt bli en salig blandning av dagar och jag har svårt att hålla koll på vad för slags dag det är. sommarlovssyndromet. men söndag och j åkte idag. vi drack vin och snackade skit, fuldansade på rikards golv till 90-tals hits igår. skönfulla och så smet vi in på retro, fuldansade lite till och sen drog vi varsin burger på popeye innan bussen. så i morse väckte mor mig och vi skulle ta bussen till lund. titta på stan som jag bott tio minuter ifrån, se den där kyrkan och den där klockan inne i kyrkan, och dom där lustiga stenarna med jättar och annat i nere under kyrkan. och äta mat. jag var så hungrig så jag inte ens märkte att jag blev mätt.
sen kom vi till den där punkten när dom står vid bilen och alla ska hoppa in i den förutom jag för jag ska vara kvar här nere och ta tåget lite mer söder ut. jag ska sitta i min fågelholk här nere för jag har inget jobb någonstans utan jag har några få körlektioner. några små projekt. så jag kramade j, långt och försökte hålla lukten i nacken kvar utan att börja grina. omställningen från konstant sällskap till plötslig självständighet är aldrig särskilt behaglig eller lätt. under loppet av några få minuter och sekunder rämnar marken under mina fötter och byggs ihop igen. får se om jag blir kvar här över midsommar eller om jag ska dra norrut. kanske det även dras nordöst. jag måste ringa idaho, sen kanske tradera 1kronors biljett kan ordnas. nå jag vet inte. och det mesta som behövs ordnas är att jag har lika mycket flaskor i min lägenhet för att fylla en större kasse.

Inga kommentarer: