måndag 23 juni 2008

23 Juni

jag har aldrig riktigt gillat beatles innan. men within you without you.. lyssna och läs.



liza och jag hamnade mitt i åskvädret mitt på avenyn och en blixt slog ned i nått hus ett par meter ifrån oss. vi rusade in på condeco, vårt hatade stamhak, och tjejerna lät oss sitta tills det hade slutat regna. vi spelade kort och avhandlade livet på det sätt man bara kan göra när det åskar, promenerar eller spelar kort. kom hem till en sovande j och försökte krypa ner så tyst som möjligt. lyckades somna men vaknade två timmar senare och var sjukt kissenödig, låg sen vaken och blev hungrig, drack mjölk och gav nästan upp på att få somna om innan j skulle upp. någonstans där gick även han upp och kissade, då några få minuter när han inte låg bredvid mig kunde jag tillsist slappna av och somna. vaknade sen fyra timmar senare igen och gav upp på sovandet totalt. tog mig ner på stan för att låna en bok och göra små ärenden. obsessade som jag bara kan göra när jag inte fått sova ordentligt. blev irriterad på allt och var ivägen överallt. en sån där dag då varje människa man möter blir en såndär då båda ska parera men gör det åt samma håll och krockar i stället. nån kärring ställde sig rakt framför mig när jag pratandes i telefon och med bestämda steg försöker ta mig igenom en turisthord, och försöker få pengar av mig. jag ger aldrig pengar till folk som tigger. aldrig. och av en sån som hon blir jag mest provocerad. blockera mig då blir jag nog vänligt inställd. speciellt när jag har så lite pengar att jag måste räkna varje krona innan jag ska köpa mjölk. jag undrar om jag ser särledes rik ut eller så. en schal från myrorna kanske ger det intrycket. mina hjärtformade chips är snart slut, jag som skulle ha dom till mitt avsnitt csi jag tänkte se för att bli sovatrött så j slipper att jag ligger och vrider mig i en timme.

Inga kommentarer: