onsdag 4 juni 2008

4 Juni

bank och skatteverk knullar mig i röven. jag orkar typ inte. typiskt att allt ska gå fel när man tror att man för en gångs jävla skull har ordnat det för sig. jag tog ut all ilska igår på träningen och sen fick jag mat av mlove. snackade snusk och hade datorlära. jag blev så trött så jag fick tröttrösten och nån skum snubbe stirrade på mig vid bussen, på bussen och av från bussen. stöp i säng och väcktes vid fem av allergijävel och solen. tack mamma för masken igen och jag kunde sova till halv elva. nu ska m och jag göra stan, jag har tagit ledigt från essän denna förmiddag. jag vill bada. nåväl het(ts)buss nu.


satt i duschen och jag fryser för första gången idag. känner mig tom och likgiltig. avslagen. fast på ett argt och ledset sätt. känner mig undanskuffad från j. överkörd och utan talan mot andra. som en vindflöjer som bara gör som alla andra vill. jag saknar och behöver och det känns som om det blir ojämvikt. och jag måste visa att jag minnsan klarar mig bra själv. att jag inte alls behöver och vill ha. den där känslan av att vilja krypa in i mitt bo och inte komma ut på ett tag och samtidigt bara få gå sönder helt lite grann men varken hinner eller kan.
blir oproportioneligt förbannad och vill nita folk på stan. gick på en gata med m. möter en man och jag viker undan lite grann men han dunkar rakt in i min axel så det gör svinont utan minsta ord om förlåt. femtio meter därifrån möter vi små äckliga studentpojkar. de gör en nittiotals gest, dunkar ena handflatan mot den andra handen som är format som ett o och säger "ska ni inte ha nått tjejer?!" helst hade jag velat gå fram till dom och trycka upp mig i en av deras ansikten och säga nått i stil med visa mig vad du har då? hu? vågar du inte?är du pytteliten eller? Eller möjligtvis vinka med lillfingret istället för det långa som jag visade dem.

Inga kommentarer: