måndag 9 juni 2008

9 Juni

sitter och smådeppar i gb. försöker manöverera musen med vänster hand. j's lägenhet känns väldigt tom och tråkig när han inte är här. vakna själv utan minsta mjuklena hud att klappa på, utan minsta grymtning om att jag vaknar för tidigt. utan han var redan uppe och då sov jag som en sten. nästan. vaknade till när hans gröt fräste lite. det här är första dagen på mitt sommarlov, jag har inget jobb och inga pengar, alla andra kommer däremot att jobba så ingen kommer heller att ha tid att leka med mig. jag ska sattsa på att bli stammis på bibliotek och gym, det är min plan. samt att passa mammas hus i den pyttiga hålan nödinge. hade jag haft körkort hade jag kunnat kuska runt bäst jag orkade men eftersom det nog inte tar två veckor till innan jag får det så kommer jag vara bunden till buss och mammas cykel. hade ju varit skönt att vara sams med pappa innan dess så hade vi haft två veckor av att kunna köra en väldans massa bil, men, jag är inte så sugen på hans bilsällskap längre. gb känns riktigt tomt och ensamt, vilket jag i och för sig är väldigt bra på att göra ändå, men idag, jag borde kanske gå en sväng på stan, kanske lägga mig på nått gräs och läsa en bok? om fem timmar är den fyra, då är j fri igen och jag vill till havet.
j har blades of glory som lockande ligger på hans skrivbord..
okej jag såg den. den var precis så underbart dålig som jag behövde. ska ta mig ut i solen på en stackars vidbränd gräsplätt här utanför och låtsas att jag är intelektuell som läser bröggers creme fraiche




mitt jävla fittjobb! här har jag kontaktat banken som den snälla medarbetare jag är men inte kan dom göra sitt jobb ordentligt ändå. mitt jobb alltså.. min lön har studsat tillbaka till deras bank men jobbet säger att den inte har det. och vågar inte skicka ut ett utbetalningskvitto till mig eller sätta över pengarna på mitt nya konto för det kan ju tänkas att jag ljuger och på nått sätt har lurat systemet och ändå fått min lön trots att jag avslutade mitt gamla konto för en månad sen.. ska ringa min chef och hoppas på att jag får tag på nån jävla fitta på ekonomikontoret som jag kan skälla ut. ska man behöva vänta i tre veckor innan ens lön kommer eller? tacksamt när man inte har någon inkomst Alls. jättekul. haha. verkligen. och ingen sol har jag fått än heller, blev hungrig och håller på att laga paj som hot houswife.

Inga kommentarer: