fredag 30 maj 2008

30 Maj

jag är lite för trött. har lite för lite tid till att plugga, lite för lite tid till att skriva, men på något sätt kommer det gå ändå, men det går lite för lite. det är lite för mycket som sliter i mig. samtidigt som det är lite för lite. det är lite för smärtsamt att j inte kommer ner i helgen. men samtidigt lite skönt. för då hinner jag lite mer. kan stänga in mig i böcker och i datorn lite mer. kan skjuta bort kvällen, natten och morgonens lite för jobbiga samtalsämnen, som dessutom letade sig in i en obehaglig morgondröm. bara jag får ringa dig var femte minut så jag vet att du fortfarande finns kvar. sen kom det där, dom där fotografierna jag tog. på en kör. som skulle vara klara nångång efter konserten. det var ingen broska hette det. sen kom ett meddelande. att en lapp skulle fyllas i och bilder lämnas in nu på en gång och jättesnart helst idag. men jag har fått självbevarelsedrift och vägrar. jag har lite för mycket att göra för att något lite för oviktigt ska få ta upp all min energi. efter onsdag, inte en dag tidigare. det finns ingen chans. och är det så att det då inte går, så är det inte min förlust. jag tror jag föredrar att min dag idag är neddragna rullgardiner och ihopkrupen i min säng med tjocka böcker.

Inga kommentarer: