måndag 19 maj 2008

19/5

drog till orkanen för att spåna frågeställning och läsa med k. för att vid lunch speeddejta med m. precis hinna klämma chai, chevre och äpplejuice innan hennes nästa tåg gick, värsta jet-set bruden. drog hem för att laga ärtsoppa (mellanstadieskäms-mat) och fixa ppills. väl hemma stannar jag lätt hemma. har ingen orsak att dra in till stan igen och mestadels trivs jag med det, men när det blir för mycket står jag inte ut med mig själv. större delen av tiden spenderar jag i min fåtölj framför datorn. ibland måste jag laga mat och diska eventuellt städa. annars gör jag typ allt i min fåtölj. höjde mina tantpoäng genon att titta på så ska det låta. gav mig en familjär svenson-känsla, godis och svensk fredagsunderhållning blev lite terapi.
men det här med distans. det gnager. på väg in pratade jag med j om att det är som att ha två olika förhållanden. ett i telefon och ett när vi möts i samma städer. ibland hinner man inte riktigt ställa om och jag vill ha telefonen där för då är jag trygg, eller js händer för då vet jag hur han känner. efter samtalet på bussen skulle han sitta i skolan i tre timmar så på min hemväg försökte jag ringa men hans telefon var av. först vid sju fick jag tag på honom men han handlade, var hungrig och var disträ. "ring mig sen okej?" tre timmar senare och ändå inget. så jag ringer igen. han, nu hemma hos bröderna, disträ och flummig. jag försöker med vårt kodord jag behöver dig men det lystrar inte. det hugger till och jag säger att vi hörs sen, igen. tonläget ändras men "ja men visst det gör vi. puss hej" som att det inte kunde gå fort nog. det tar. jag vill skydda mig från det men det går inte, jag var inte snabb nog och jag fick inte det jag behövde. för nu blir det jag som sitter i min fåtölj kanske en timme till, namnlös spellista 9, väntar på att han ska gå hem från bröderna och ringa mig det där sista samtalet då jag kanske är för trött, och han med, då jag kanske har gått och lagt mig för att inte vänta, då jag kanske har hoppat till i tron om att nått av radio dept. är mobilstörningarna innan Samtalet. vi har inte setts sen valborg och det är snart tjugo dagar sen. jag är här nere på obestämd tid för jag har inga pengar och inte han heller. distans på trettio mil borde ge fet rabatt hos sj. tills dess sitter jag i min fåtölj, namnlös spellista 9.

Inga kommentarer: