tisdag 13 maj 2008

13/5

när människor förväntar sig proffesionalitet måste man ju ändå uppträda proffesionellt till att börja med. jag har städat hela min lägenhet idag, från kök till damtussar till tandkrämsstänk. undertiden har jag hållt försvars, förmaning och allmänt irriterade monologer med mig själv. skulden över att ha svikit ett åtagande blandat med ilskan över människors oförmåga till kommunikation. j fick hejda mig i mina harranger och fick över mig på min sida. men oron gnager i min irriterat konflikträdda själ. det har känts som söndag hela dagen, varje gång någon har sagt tisdag eller jag har kommit på det själv får jag en mindre aha upplevelse. jag börjar min uppvärmning till mitt sysslolösa sommarlov. det ska bli obehagligt, coolt och förhoppningsvis skönt. aaarg. ska äta varmamackor och kolla klart på en riddare, dreggel x2, så kanske kanske min irritation dämpas lite.

Inga kommentarer: