torsdag 4 oktober 2007

4/10


jag hoppas vill och tror att vi är klara med vårt projekt nu äntligen. ewa var nöjd, då är jag nöjd också. imorgon kl sju ska jag tradera bjuda på en biljett till göteborg sex timmar senare, så kanske kommer jag upp för en väldigt billig penning. men förvänta inte några stordåd eller sammandrabbningar jag vill nog helst bunkra gå i ide och läsa teori. jag blir onödigt arg och irriterad kanske, eller så är j någon som är bra på att dra i mina trådar. men jag gillar inte när jag ringer pratar och frågar något och bara får mumbojumbo till svar. det vrålar du döljer något för mig. något jag inte får veta. du ljuger. det triggar alla försvarssystem och alla sirener vrålar på högsta jag blir arg och kräver förklaring men får bortförklaringar och mer skitsnack jag vill slåss och dra lans. jag vill straffa. men det blir bara straff på mig.
jag måste slänga mina sopor. diska igen. plocka och städa och packa. min cykel är stulen. en vecka gammal. det suger.
det var en bok jag gillade en gång. jag kom ihåg att den hette något med sju i titeln och idag letade jag en sväng på bokus som jag gjort någon gång per år sen dess att jag inte längre vet var den tog väge. där var den. hon skriver vist en blogg och jag kollade upp den. hon säljer sina böcker så jag mailade. undrar om hon svarar. undrar om vi är lika. hon tar körkort nu. undrar om hon skickar mig en bok.

nu vill jag att det sura arga i magen ska försvinna att nervositeten ska vara över och att du kramar och håller mig ärligt.

1 kommentar:

tjeck sa...

jag har den hær boken. den handlar om ett kollektiv..så mkt mer minns jag inte..jag ska kanske læsa om den snart...puss maria