måndag 1 december 2008

1 December

känns som om jag missköter den här bloggen. orkar aldrig skriva något annat än; jahapp nu har jag gjort det här och det var ju röv och eller woho. jag ska försöka skärpa mig.

det känns lite skumt. han den där jag inte pratat med på en längre evighet, är just nu längre bort, rent geografiskt, än någonsin tidigare, och då, då börjar vi snacka igen. och det känns inte dåligt. tror jag. jag har inte riktigt bestämt mig än. vilket jag iof aldrig kan göra när det gäller honom.

blev otroligt glad när jag skulle beställa en bok från adlibris och jag kunde välja att betala 10 pix för en klimatneutral frakt. woho för de små små stegen man kan ta. nästa skolprojekt är nämligen att göra en ekologisk broschyr iform av en klänning. så om jag inte var miljö-insnöad reda innan så blev jag det nu.
min rygg vill döda mig. inte nog med att jag sitter böjd över en dator hela dagarna, i helgen satt jag böjd över symaskinen och försökte pula ihop en klänning. den är på god väg och min nördiga sida måste älskaälskaälska den här sidan, burda style. hur kan man annat än när deras slogan är open source sewing. så efter jul är det jag som tar trehunkor och snor nummret till kajsas kiropraktor så han kan berätta vad det är för fel på min rygg som aldrig slutar göra ont utan bara byter område. ska hoppa in i duschen nu och igen så blev det ett inlägg som känns nu-har-jag-gjort-detta-och-det-var-ju-ball.

tänker i alla fall lyssa på the ark och sjunga falskt.



Inga kommentarer: