torsdag 11 december 2008

11 December

vad är grejen med K:s grannar? trodde seriöst att någon stulit min cykel och blev inte ens förvånad men ändå sjukt uppgiven när jag skulle hem från k. men. så lyfte jag blicken och där, tio meter bort, längst in i det mörkaste hörnet av cykelställe-området så stod den! lyckan! vilken snart byttes mot olyckan. det var punka på den. jahapp tänkte jag och försökte vråla till k att hon skulle cykla iväg utan mig så skulle jag gå hem. på vägen pratade jag med j och mina konspiratoriska tankar fick mig att fundera på att om Någon tagit sig omaket att flytta in min cykel, låst, tio meter och smyga in den i cykelstället så kunde denne Någon lika väl ha typ skurit upp mitt däck. så när jag passerade en av malmös underbara gratiscykelpumpar bestämde jag mig för att kolla efter. och. såklart. någon hade lossat på ventilen. de där små rackarna brukar ju sitta rätt hårt och hade den varit det minsta lös borde mitt däck varit rätt platt redan på vägen till K. så nån jävla gubb/kärringjävel som inte har ett liv för att dom är sur och bitter pensionärjävel har alltså Flyttat min cykel dvs burit in den och sen öppnat ventilen, bara för att förstöra så att jag inte skulle kunna ta mig hem! wtf! undra om det är samma kärring som förbjuder k och k att ha nyårsfest längre än till halv ett. eftersom dom kom ner en månad i förväg för att säga till så att tanten kunde skaffa hörselkåpor eller något liknande i fall att det skulle bli en livlig middag. så efter raketerna är det tack och hej! men alltså fejka en punka! vad är grejen med det? bara för att cykelstället var helt fullt när jag kom dit i morse och inte fick plats så jag ställde mig två cm utanför stället alldeles bredvid en annan cykel.. om jag någonsin förvandlas till en gnälligtjurkärring som släpper ur luft ur folks cyklar för att lära dem en läxa så skjut mig. seriöst.

Inga kommentarer: