måndag 8 december 2008

8 December

gratis-full-med-jobbet-blogg.
OMG. det är då jag sitter själv sen efteråt blir fullare på vinet jag stjälpte i mig i sista stund och googlar texten till the ark och låtsas att jag kan sjunga. men Vem kan få i sig två mariestads julbrygd (gott!) alltså två de där stora flaskorna, utan att bli mätt, pluss ett fett glas rött vin och ovanpå det portvin och sen en minikopp kaffe. och då räknade jag inte med julbordet. eller att jag glömde äta lunch och glömde julbordet så jag åt pasta vid fyra och kommer på med sista broccolibiten i munnen att jag ska få i mig julbord om en och en halv timme. det tåls att sägas igen OMG.
för att inte omg:a för min 'kollega'. hon som studerar juridik i lund. när jag kom dit kände jag inte igen henne och tänkte att nämen, det är nån annan! det är inte den jag trodde det var, hon som jag träffade i våras. men. efter två minuter i garderobskön hör jag på hur hon pratar att nog är det hon allt.. fuck. så måste jag stå ut med denna självgoda, jag hörs mest, syns mest, jag avbryter i alla samtalsämnen och är rapp och tror att allt handlar om mig mig mig brud, och ovanpå allt så fjäskar jag så tungan blir brun. jag får således inte en syl i vädret vilket iof inte gör mig så mycket, för jag är inte den som tävlar i att få uppmärksamhet. min taktik gör i stället att när jag väl prata så lyssnar folk. men kära kollegan vill ju ack så gärna avbryta mitt i allt.. åh jag blir ordentligt avtänd på den sortens beteende. och ärligt, så verkade det som att han-chefen verkade bli det lite också och drev och pikade på ett precis så lagom sätt att iaf om jag hade varit hon hade skämts. tack och stort lov att hon blev emotsagd en gång när hon gick på som värst. pluss att hon vinglade allt för mycket i sina klackar när vi skulle hem. det var inte bara en gång jag tackade mitt humör för att jag tog mina down-to-earth kläder och kängor på mig, även om jag kände mig lite malplacerad så var det värt det att få stå ut som den mer, sansade? jag hoppas på det i alla fall.

och nu, idag är det slut för alltid. jag och gripen is no more. såklart hon log och var trevlig idag. idag när den nya tjejen var med. den lägenheten har aldrig varit renare. jag ville typ lämna ett brev till henne i brevlådan och säga att kom här ifrån så fort du bara kan, låt dig inte luras av deras fasad. men, såklart i denna värld så finns det en gripen-grupp på fejsbok, jag har varit i kontakt med hyresgästföreningen och kontaktat kåren. om något så hoppas jag att dom inte kan komma undan om dom fortsätter att behandla folk så här illa. men som en kille skrev till mig, bor där mest utbytesstudenter. nä. fylleskypea kanske!

Inga kommentarer: