lördag 14 juli 2007

14/7

sjuk. så ovärt förkyld med tryckande bihålor och svidande hals precis den helgen då jag måste jobba tjugo dagar i sträck. gothia ska komma i morgon men idag kommer folk från bergen och jag ör snorig halssvidande och virrig som bara jag blir när jag är förkyld mitt i juli dessutom. förra året fick jag öroninflammation vill jag minnas, börjat dra på mig en mängd ovärda småbarnssjukdommar helt utan anledning som de enda småbarnen jag känner slipper, tack och lov för deras föräldrar. ändå lustigt hur två så små glada köttklumpar kan få en så glad som man dessutom saknar ibland trots att dom luktar av spya. och du fick träffa dem och hela resten också så nu är varenda med blodsband tillllhörande männsika presenterad. utan nervositet och klavertramp, planering och fina middagar ivägen. utan sådär som det ska vara. vardagligt.

grillpoolparymedbastu och partiell gymnasiereunion hos ingrid. är med mer nu i dag än vad jag var då och man kände varandra då men på det där sättet att man vet vem det är vad dom heter (både för och efternamn) men man vet inte hur de är eller hur du är, varför du gör det du gör eller hur du egentligen funkar, så som det blir i klasser där klickarna är stabila. och de flesta verkar ändå mest förvånade över hur jag är vad jag gör hur jag funkar hur jag ser ut nu. Nu. Utan tråksvartakläder, tråkblondt hår i en tråkig längd och allmänt tråkig och tyst. och då är det skönt att ha anna och ingrid och bara spela donky kong när det sociala känns allt för meningslös och uttråkande eller utmattande, fastän vi pratade lite om att ta kontakt och vara intresserad så är jag ju inte det alls, vi brydde oss inte om varandra då och gör det knapt längre, konstigt nog så är det väl kanske lite mer nu ändå. lite mer nyfikenhet.

anna och jag var emo-trötta på peters inflyttningsfest min begynnande förkylning och tidigare nattens sömnbrist tog ut sin rätt och jag hade bara en trappa ner till min säng vilken var inbjudande och jag märkte inte ens när du kom och la dig. men igen hemmafest grejen och folk man nästan känner igen och nästan har pratat med och så de som man känner men ändå inte hinner prata med för det var för mycket folk på liten yta. men rickard, rara rickard som är i malmö dit jag nog med största sannolikhet ska kramar mig och vi ska hänga och bilda K3 kollektiv och fler kramar. Kramar är fan det bästa. och gustaf som kanske ska till halmstad inte så långt där ifrån lite närmare ändå.

jag vill lägga mig på en soffa och vila lite. om än ett norskpar inte satt här i väntan på resterande sällskap från Bergen ska rulla in. fast jag kanske gör det ändå.

emmy ska till luleå, jag ska äta pizza och sen ska vi dricka martini och leka med ansiktsmasker.
det ska bli helt underbartgråtfärdigt.

1 kommentar:

Gustaf Erik Lundh sa...

hej! hur lägger man till folk till sin link-sida? haha, jag kan ingenting.