tisdag 10 juli 2007

10/7

sötasyster fyller år idag och det hade jag helt glömt, som tur var bakar pappa tårtan och behövde receptet så sen förra årets tårtbak är det hos mig och jag blev påminnd. förra året ja jösses. känns som så otroligt länge sen. då var jag nyss hemkommen från Roskilde. nu har ledbrutna små stackare återkommit från lervällingen. ska krama och sällskapa liza ikväll. men strax tårta hos syster. det här jobbet har sina fördelar, som att alla vet vem jag och hon är och att hon bor två minuter härifrån så jag kan bara gå ned för en trappa en backe och en backe till så är jag där. fördomsprofilen på p3 och jag har avklarat dagens bastanta mailhög och telefonsamtalsruch. mellan två och fyra är här lugnt men sen kanske helvettet brakar lös som igår. nio timmars jobb. min lönespec kommer vara ifylld alla dagar i veckan i treveckor nu. jag vill klaga men ändå inte. jag bävar inför Gothia. det är få situationer som stressar mig men är det några så är det jävligt många odrägliga sportbarn en sådan. ett år sen ja. jag är så glad att jag inte vaknade idag som jag gjorde då.

Inga kommentarer: