fredag 22 juni 2007

midsommar

jag tycker om dig på samma sätt som jag älskar det här sommarregnet.
det gör mig bara tillfreds, den gassande solen på avstånd och inte ens på öland.
duscha mig varm och mjuk efter kalla och hårt regnande trettiominuter på världensände eriksdal. insekterna använde min fot som en utpost där de kunde torka sina blöta vingar. för några dagar sen gjorde en nässelfjäril det samma. kanske kände den av mina nördiga barndomsaktiviteter. blöta fötter vid redbergsplatsen och det var samma sak för ett år sen. vi gick där i regnet jag barfota. orkade egentligen inte ses men så gick vi ändå. tog av mig skorna så jag fick duscha av dem i ditt badkar sen svart av grus. ett av alla våra samtal om oss och världen och allt som inte klaffade. jag är glad nu. hoppas du är det du med. eller i alla fall gladare.
osedvanligt firande stundar och jag ska ta min haloumiost och gå.
tack för att ni är så fina.





Inga kommentarer: