torsdag 21 juni 2007

21/7

That there, thats not me I go where I please I walk through walls I float down the liffey
I'm not here this is'nt happening I'm not here I'm not here
In a little while I'll be gone the moments already passed
Yeah it's gone

And I'm not here this is'nt happening I'm not here I'm not here
Strobe lights and blown speakers fireworks and hurricanes
I'm not here this is'nt happening
I'm not here
I'm not here.

jag tre år och jag tjugotre bråkar gråter skriker.
i duschen tänker bråkar gråter tänker tänker bäst.
det blir alltid så här. Alltid. varje sommar varje människa. varje människa som kommer nära blir jag rädd att jag ska försvinna för. att bli lämnad ensam kvar med alla dom där känslorna jag inte viste jag hade. varje människa.
varje sommar och varje ångest över pengar tid och möjligheternas oändlighet. varje glapp mellan skolor och jobb, varje gång mina föräldrar får hoppa in. jag är tjugotre nu. varför bor mina vänner fortfarande hemma om sommrarna? jag står utan pengar. något är fel och det är inte bara jag. eller? tjugotre kronor kvar över midsommar. tjugotre år.




Inga kommentarer: