fredag 29 juni 2007

29/7

gratisfylla igen lite värre den här gången. det är vist ganska dåligt för mig med mina arbetstider, för det finns ju alltid tid till att bli full och bakis i mellan. men jag klunkade vin fram till mina stora livssorger och livsglädjen. en emotionell leksaksdocka som varken vet om det är av glädje eller sorg jag ler eller gråter. fnär allt oftast kommer samtidigt. så du fick komma och hämta mig när jag vandrat och kryssat på nästan folktomma gator för att få dem så folktomma som möjligt. du är i mitt öra och jag tror inte på det för du gör en distans för att du vet att du inte kan hjälpa till att ställa allt till rätta och du blir arg och känner dig värdelös trots att du är mest värd över allt. men du hjälper mig ändå för allt jag behöver är utlopp för gråt och ord. fiol och gitarrer och sång ekar mot skolans klinkersgolv och jag behöver ingen webbradio, visjubiléum och jag tar nytta och blir utnyttjad. det var så många ansikten så många kramar och kroppsvärme och ord som uttryck för att någon eller flera stycken saknat mig och ni säger att ni tycker om mig, men jag vet inte om jag tror det och jag överväldigas gång på gång på gång på gång. och jag återsåg ditt ansikte som jag inte riktigt viste om jag ville återse. men det som sas sas bra för min tunga hade lostnat och orden ville mig väl. men hur jag än vänder och vrider mig så känns det lik förbannat, du frågar hur men det går inte att sätta ord på. lizas axel fick tjänstgöra som landplatta en stund och hon är nog den ende som kan få se mig sån. förutom du vars tröja igen blir våt och svartkladdig. sushi och älskade emmy väntar i min lägenhet. pärsen att ta mig ur din säng i morse på ben som inte ville hålla och darrhänt lapa fil och packa roskildepackning som inte är min. men nu så är emmydarlin framme och kusten är klar och vi ska mysa och kanske blir det mer reunion-öl ikväll om mitt obefintliga ölsinne klarar av det.

Inga kommentarer: