fredag 18 april 2008

18/4

blogga på jobbet kanske inte dödar men fucking explorer tog just bort allt mitt skrivna. men jag gäspar och det knakar i käkarna. de spelar deth cab for cutie i resturangen och jag slipper min skraltiga p4 radio och whatever sanna nilsen på dålig mottagning. de är så viktiga här en del. men jag roar mig och skrattar med min kollega in headset och vaktisen. hon, en vacker italienska som var punkare som ung, jag diggar henne, och vaktisen ger mig bakelser på fredagarna och berättar om sin dotter och konstiga internet comunitys. lustiga it-nördar som har svårt med det här med ögonkontakt och lite annat stryker förbi, män med bluetooth, handsfree och företagsjackan, kvinnor som är osynliga och går i färg med väggen, lika så de där viktigaste damerna med spexiga byxor och rappa kommentarer. speciellt Hon jag inte gillar. jag löser korsord och har ont i huvudet. men överlag, det är rätt skönt.men sitt trycksår mot mitt arsle.

vad är grejen med att man kan gå förbi mig med huvudet sänkt och inte svara på mitt God morgon eller ens titta på mig, när man kommer på morgonen men på eftermiddagen skina som en sol och utbrista Trevlig Helg! och kanske tom stanna och småprata med mig när du inte ens brytt dig om att hälsa?

Inga kommentarer: