torsdag 17 april 2008

17/4

frukostblogga så kanske jag inte blir så stressad och dör. och vi bråkar mitt i natten, och vi bråkar per telefon, i skogen, i köket, på golv, du sväljer och går vidare. någon gråter någon ballar ur kanske någon rutin. men vi måste släppa bomberna och se om vi står kvar. se hela minfältet explodera så vi slipper smyga tassa på tå och hoppas på det bästa. för vi står kvar ändå. det är okej. om det är bra att vara glad är det minst lika att vara ledsen och självklarheten i att kunna bli arg och bråka är så stor då vi annars skapar kalla krig och minfält där vi till sist står ensamma i varsin ände med arga ord och tomma hot. men vi är kvar. så säg mig sånt som i en gammal sång.

tack fucking jävla kukbostäder för att jag får betala 300 spänn för att EN vaktmästare ska gå FEM meter, ÅKA hiss för att sticka sitt jäääävla kort i min dörr och släppa in mig så jag kan hämta MITT kort. okej om de varit tvungna att tillkalla låssmed eller nått men när det är en jävel som har hjälpt mig men min kyl och då släppt in sig själv, GRATIS?! alltså jag lackar.

nordea suger så jävla mycket kuk. jag blev sur för deras talsvarstjänst gav mig en uppgift om mitt kontos saldo (som inte skulle lett till en övertrasering) som inte stämde varvid, tjohej kontot övertrasseras. jag mailade och undrade hur i helvette deras talsvar kan ge mig en uppgift och internet en annan. detta är deras svar "För att slippa övertrassering är det bästa att föra upp alla uttag och insättningar i ett noteringshäfte." = jag behöver inte nordea, allt jag behöver är ett noteringshäfte. jag ska fan byta bank, något bra tips?

Inga kommentarer: