söndag 2 september 2007

2/9

efter trettio mil känns allt som gör ont i magen långt borta här är ändå allt möjligt. solskenet igår och på väg från misslyckade ikea, träffade vi en japan som ivrigt plockade päron och gav, mitt i exklusiva villakvarter fem minuter från betongens högborg där jag bor bland fåglarna på åttonde. efter fettigpizza och betongmissär a la rosengård centrum gick jag loss och började packa upp, bord monterades och kökets alla kassar försvann. än sålänge har jag inga eluttag i köket, en ytterdörr som väger multum står lutad mot en vägg alla kartonger är ouppackade men jag har bord stolar och en säng på benen.
drack öl på möllan med rikard och hans crew blev full på en storstark och missade sista 35an gjorde en helomvändning med en buss och rusade sen till en annan. rikard berättade att vissa taxibolag tydligen enbart kostar 60pix vilket låter lovande på helgernas kvällar för överfallsvåldtäcktsvägen från rosengårds betongcentrum var inte mysig trots att vi var två. hoppade säkert en halvmeter och mosade johans hand när dom sprängde för citytunneln, iaf var det det vi övertygade varandra att dom gjorde.
glädjen över nystad ny natt nya människor nya möjligheter vill inte till sig. ler vart jag går och åker bubblar i magen över förväntan. mitt lyxproblem i att få välja vad jag ska läsa i tre år vad missar jag om jag väljer än det ena än det andra. interaktionsdesign med människa maskin estetik i fokus eller design och visuellkommunikatin med den klassiska grafiska fokuset på design och typsnitt och konsten. pappa röstar på konsten jag lutar åt det andra men imorgon ska jag haffa lärare och suga info tills jag spricker. Idag; rikard och de stora kedjorna, jag behöver sybehör och en damsugare.
jag saknar er ni borde vara här men jag är gladare än någonsin och jag vet att det här kommer bli bra. Aldrig har så lite ångest frodats i min mage. happy as a dead pig in the sun

1 kommentar:

I´M THE CONCORDE DISASTER sa...

kram karlavagn.
du är i ditt rätta element & jag vet att du kommer bryta mer mark än du vågat hoppas på.