torsdag 13 september 2007

13/9

idag har jag; vaknat för tidigt, kände mig snygg på väg till skolan, där ville jag bajsa på allt och alla lackade totalt, fick hybris, kunde inte äta min lunch, dissade, åkte till ikea, köpte dyra rullgardiner, gick hem i solen och ville grina, fantiserade om sibylla men mådde illa ändå, fick bon på posten, åt två hällsosamma mackor med krasse, surfade för mycket, doserade två timmar csi, gick till rosengårds centrum och city gross, köpte skruv och pyttipanna vegvarianten, drömde om rödkål, hamnade i den segaste kön, fes precis brevid en gubbe och en unge, åt pytten och rödbetorna surfade för mycket, började sen med att skruva upp rullgardiner. Lättare sagt än gjort, svettades, skakade händer, skrek, dunkade händer i betongen, slängde skruvmejsel, tog ut aggresioner på johan, kände mig hjälplös liten och oduglig onödig som en insekt man kan trampa på utan att bry sig varför ska allt bara bli så mycket jobbigare varför ska jag behöva ha hjälp av dig och dig och er jag inte känner. grinar och spottar och fräser vill dö och kasta mig ut för fönstret för det gör ändå ingen skillnad.
jag ska nog ge tyra och elin varsin skruvdragare/slagborr allmänt verktygskitt nångång när dom fyller år.

1 kommentar:

Péter sa...

det var ju ändå den trettonde idag... om än inte en fredag. heja jonna!