torsdag 27 september 2007

27/9

fuckingsvinförkyld. det gör ont i mitt ansikte och jag knarkar te litervis. mamma var världensötaste och riktigt nästan skrek HEEEEJ när jag ringde henne på jobbet, sen babblade jag i typ tjugominuter och hon vill komma ner och hälsa på mig så jag ska hitta ett b&b åt henne för det finns inte mycket till övernattning i min lägenhet. insåg att jag har skjutit upp mitt teoriprov i snart två månader men nu har jag en tid bokad som faktiskt kan funka 8.30 i helsingborg inte nu på måndag och jag tänker inte säga när men jag måste visst åka kl sju här ifrån så när jag är lite friskare ska jag skriva in mig igen på en körskola och sen ska det jävlakortet bara tas. jag ville börja träna den här veckan men så kom min snorighet och svullna hals och satte ett ordentligt p. jag kanske ska vänta lite tills dess att det inte går alls att cykla i stan? för nu är jag har cykel och mitt månadskort snart går ut kan jag ju börja spara busspengar istället. men jag vet inte jag saknar det där gymandet lite för mycket. solen in genom mina fönster malmös väder är bra för mitt psyke en del säger det regnar här men göteborg är ack så mycket gråare, hittils iaf. kanske en cykeltur men mest säng och böcker idag.


18:53
städat och organiserat och slängtskräp och sett csi och diskat och plockat och varit lite av en inverterad naturkatastrof anna inspirerad och pluggat och cyklat och handlat och nu vet jag när alla svennebananer handlar på cittygross. NU. precis just nu från klockan sex och fram till typ sju halv åtta så är dom där, fyller sina vagnar så jääävla mycket, köerna är enorma, tjocka barn springer och skriker mamma och glass alla tittar misstänksamt på min lilla korg och man skulle ju kunna tänka sig att herr och fru svensson skulle vara så snälla och släppa före en med fem varor men icke nåväl cittygross hellre efter solnedgången alltså.

Inga kommentarer: