måndag 6 augusti 2007

6/8

konstigtskönt att vara vaken i flera timmar och när man väl vinklar upp persiennerna så ser solen så där ny och skönt sensomrig ut som den bara gör fina augustimornar.
jag går nog inte ihop. för jag kan vara vaken sent och ändå tycka om att vakna tidigt. jag gillar däremot inte mitt på dagen. där runt femsnåret vill jag helst sova. som igår. somnade på fläcken. la mig på johans säng sur och irriteratledsen tittade tyst på när han hängde upp gardiner och pimpade loss sen slocknade jag. minns att jag mumlat lite uppmuntrande om gardinerna och konstaterat själv att jag somnat varpå jag somnat om igen. jag sover ju bara mitt på dagarna när jag är sjuk. vist är min hals svullen och det är inte bekvämt att svälja men sjuk kan jag inte kalla mig. kallar mig iof bara sjuk när det finns feber om hörnet. så kanske kanske kan man skylla lite allt det här grumlet och smolket för hormoner och stress? och ett imunförsvar som går ner på noll så fort min stressnivå ligger över normalt. sen vad som är normalt har jag å andra sidan inget grepp om. referenspunkter som inte finns. ordet lagom som alla svenskar gillar men som jag inte hittar nivån på. i morgon ska jag köra bil. idag tänkte jag knäcka en pärm. segar till mig som vanligt när det väl gäller. vet att jag kan bara jag sätter mig på 6an och åker iväg. men vägen till 6an kan man alltid sinka lite. jag vill ha fint väder nu. på torsdag börjar min två veckors semester som jag nästan tar mig råd att ta. på torsdag kommer antagningsbeskeden. på torsdag börjar way out west lite grann.
nä duscha lite först sen så jävlar.

Inga kommentarer: