tisdag 28 augusti 2007

28/8

näst sista dagen i göteborg i regionen. ont i magen vid vägarbeten och gråten i halsen hunger och panik och tystnaden som bara kan uppstå i föräldrar barn relationen jag kan inte prata då i alla fall inte när jag är spänd så det blir träningsvärk och trötta lår. händer svarta av trycksvärta och mina kartonger än fulla det kanske inte är så mycket kvar men det är en del för att alstra stress. malmö kommer ändå att bli ganska grymt antagligen men paniken i att inte vara trollkarlen merlin utan en skjöldpadda med enormt stort skal. fadern säger att jag min körning ändå är bra
och lyckas läsa mig förvånande väl men han har väl trettio års erfarenhet av se och läsa elever och märker väl när vithet i mitt ansikte svett på ryggen och hög puls ökar i takt med lastbilar kurvor och gamla 70-vägar. backa och parkera fram tillbaka fram till baka fram tillbaka och igen och igen i jörlanda och tillsist vet jag hur jag matchar bil hjul och linje utan att krossa andra bilar. världens minsta bitmärke runt min tumme och tyra var skadeglad mina tår utsatta för dreggel och elin har en tunga i klass med hans i kiss. hattigheten och att ha hittat ett hem för följande tre år när det är till jul min värld högst sträcker sig. tack och lov kommer lena kinder att med buss besöka mig redan nu i helgen. som valium och balsam och bomull. le åt mig.

Inga kommentarer: