söndag 5 augusti 2007

5/8

jag är hemma och lyssnar på klockans tickande och arabsången från föreningen utanför mitt fönster för jag måste skaffa mig en tidig dygnsrythm så jag orkar köra bil kl 7.15 den närmsta veckan. det är smärtsamt tidigt och inser precis att det var osedvanligt korkat att svälja ner en pyttekopp kaffe för någon timme sen som iof var väldigt god spec tillsammans med johans mammas äpplekaka och så hundarna förstås. förstog aldrig varför de var tvugna att hållas inne i ett rum borta från mig när hundar som är nått av de få saker som får mig genuint glad och lugn och varm i magen när allt är sådär för att dom vet och fattar att allt är sådär och därför nosar lite extra på en och lägger huvudet iknät och tittar storögt in i ens egna gröna.

jag vill inte vara med folk. ta inte illa upp för jag tycker om er så. men jag är bara otrevlig och vill grina hela tiden så ni vill inte vara med mig ändå. (och bli inte oroliga). vill slippa sms innehållande enbart "?" dock, för att jag inte dyker upp på en fest. vill inte få dåligt samvete för att jag inte orkar gå och vara ytlig le artigt och ställa dumma frågor bara för att det ska vara så och vara dekorativ och synas på just er fest för att ni frågat mig trots att vi ändå aldrig pratar trots att vi inte har något gemensamt trots att ni eller jag inte orkar bry oss. för vi känner ändå inte varandra.
men kanske är det bara så att rädslan för att ha människor nära nu är så stor för jag ska väl ändå inte vara kvar här så länge till och rädslan för att behöva er när ni inte är nära mig är för stor så för att gardera mig ser jag till att skärma bort er redan nu. hjälp mig inte med det ok?
jobbat min sista lördag nu men det är ändå inte mindre ångest för nu börjar jag undra vad ska jag egentligen göra de närmsta två veckorna innan någon eventuell skola börjar. jag ska iof köra en jävla massa bil söka ännu en jävla massa lägenheter och förhoppningsvis hångla en jävla massa och kanske förhoppningsvis våga börja packa. men jag vet inte rikard får jag sova på din soffa om det skiter sig?
så less på att jag är less på allt jag egentligen tycker om med dig. men att jag ändå finner allt så irriterande så upprörande vansinnes framkallande det är i så få sekunder nu jag känner allt det där jag kände för några veckor sen helatiden. blir ledsen av att det inte känns så nu. blir ledsen av att bli ledsen. en otroligt vettig rundgång.
ska bedöva myggbett titta på sommarhimlen och försöka sova. kanske kanske ringer telefonen sen. kanske kanske kanske hittar jag hud.

Inga kommentarer: