tisdag 21 oktober 2008

21 Oktober




idag var dagen då jag skulle slå näven i bordet. jag slapp men fick igenom en splittring av gruppen ändå. tack och lov. det är lätter att motivera en än tre. men så kom vi ändå till den där cepe uppgiften.. att designa något för en armé enbart bestående av kvinnor. tillsist, vid tre på eftermiddagen och med lite hjälp kom vi tillslut på en idé där vi ska på ett sätt dissa allas idéer. för fy vad trött jag blir på att alla i vär klass sa saker i stil med att "eftersom kvinnor inte är lika bra som män på ... så måste vi stärka dom". nu består min klass i stort av gelika tekniknördar som inte har mycket till genus i bakhuvudet, så jag förstår att det är rätt svårt att komma bort från jämförandet där mannen är normen och måttstocken. sen fick jag den här artikeln om bland andra Janet Shibley Hyde, att läsa och det var ta mig tusan det mest sunda jag läst i ämnet ever. läs.

nu ska jag ta itu med nästa artikel och vänta på att maria ska komma ut ur duschen. vardagshäng for the win.

Inga kommentarer: