onsdag 15 oktober 2008

15 Oktober

jet set livet alltså. inte för att jag vet om det känns som vinnarlivet men att köra lyxbil och jobba för en mässa kan onekligen låta så. sen att arbetsdagen var slut vid åtta igår och börjar nu (6.48) är en annan del av myntet, eller en annan femma. jag får ju då köra bil hela dagarna, tyvärr är det automat, men men, det är en lyxbil och det känns som om det jag gör inte är helt lagligt. tills förra veckan fick ju jag inte framföra en bil utan att någon sitter bredvid mig och säger åt mig vad jag gör fel och vart jag ska. och nu ska jag göra allt det själv. självklart lyckas jag skrapa ena sidan mot bilen mot en stolpe när vi i villan och vallan skulle svänga in på kastrup. bilen är mer bredarslad än vad jag är van vid och det var förbaskat trångt och jonas var lite hetsig. så såklart att bruden med nyast körkort och blondast frippa ska skrapa lyxbilen första dagen. men det var ingen som blev arg på mig och det var nog jag som hade mest ångest..
strax ska jag flänga iväg till sturup och hämta upp en till.

glömde visst posta i morse men men.
hemma igen efter en dag med löjligt dyra ittalagrejer i tre bagar i bagaet, lämna arkitekt i lund och dra till helsingborg och köpa småsmåsmå modellgubbar. hämta arkitekt igen och sen tillbax till malmö och då bygga med ittalagrejer i drivor..
tack och lov för m som gav mig te, mackor, omelett och kaka och fick ner mig på jorden igen.
nu ska jag sova. det känns som om jag kör fortfarande i benen.

Inga kommentarer: