onsdag 3 september 2008

3 September

jag är med cykel..! jag ska typ sluta åka buss, ogilla kollektiviteten. tacka vet jag stångas med ståldjur och alla för sin sak på sin invanda linje.
mitt nät funkar halvdant. vissa sidor går, som att skriva i bloggen, men att kolla på den det går inte. eller att gå in på min nätleverantörs hemsida.. kul att sitta i telefonkö i en kvart och om och om och om igen få höra att "du kan skicka din fråga via epost på vår hemsida så besvarar vi den så fort vi kan!" eh. i don't think so.

jag har hamnat i nått form av flyttstiltje. dessutom har jag inte tid att packa upp mer just nu. skola körlektioner och stuff tar upp alldeles för mycket tid. speciellt tv-stuff. det är faschinerande med tv. man kan kolla på så mycket skit i flera timmar och bli helt paralyserad. men just nu, just nu är det precis det jag behöver. jag vaknar ändå vid sju på morgonen för det är då jag fixar saker. sitter i telefonkö, köper frukost och tvättar. sen kanske man skulle äta frukost också..

jag bråkade igår. jag är lite stolt över att jag bråkade och inte tjurade. hade lätt kunnat gå och tjura och inte höra av mig i flera veckor eller ialla fall dagar. när det kommer till mat och planer är jag väldigt känslig. men jag sa ifrån direkt och det kändes bra sen.
det blev inte riktig min kväll. trots att det var min dag, blev det inte min kväll. efter skolan skulle jag snabbt hem och förhoppningsvis äta, men hey, jag har ingen mat hemma, så jag åt chips och choklad och drog i väg till gamla läggan för att hämta just min mat.
på vägen till läggan skulle jag ner i källaren och sätta på ett hänglås på mitt nya förråd som blivit upplåst av vaktisen under dagen. men sedär, i mitt förråd hade nån ställt in sina jävla saker. en stor lapp satt uppe om hur synd det var om henne som ställt sina saker där och att mitt förråd minsan inte blivit använt på såå länge så det var väl ingen fara om hon ställde sina saker där eller hur? jag sparade hennes nummer som fittan och drog iväg till min gamla lägga. väl där är jag redan svinhungrig och börjar lasta ur allt fryst och alla j**la burkar jag hade i min kyl. skickade på vägen ett sms till m om vi skulle kunna käka ihop när jag kom hem med lite frysvaror till henne, och tja hon skulle hänga lite med sin roomy men äta ihop gick nog bra. fint svarade jag och jag hör av mig när jag är på g.
packar min mat såklart alldeles för tungt men min gulliga men dock naiva 26 åriga hyresgäst hjälpte mig bära till bussen. från bussen fick jag stanna var tionde meter. folk måste trott jag bar bly eller var svagast i stan. men glasburkar med innehåll i två ikeakassar väger alldeles för mycket. ringde tillsist m om att jag var på väg med mina små frysgrejer och undrade om vi skulle käka (dvs ska jag ta med mig nått?) men då hade dom redan ätit. jaha tack. jag kunde inte fått veta det innan..? i mitt huvud lät ändå vi kan nog äta ihop som; vi ska äta ihop. men icke. sur hungrig och förbannad över utbytestudenter, för tunga matkassar och all sköns jävligheter drog jag dit. muttrade att du kunde väl sagt nått innan.. men missförstånd och misskommunikation och blablabla..
ibland känner jag mig lite åtsidosatt när det inte bara är jag och en till som ska göra nått utan det är någon tredje part inblandad. men jag är å andra sidan väldigt bra på att känna mig just åtsidosatt. well. jag drog till bk och handlade äckelmat och åt den i sängen framför en tjockisdokumentär på femman. världens tjockaste kvinna sängbunden i fyra år dog under inspelningen, kändes härligt där i sängen med bk maten och chockladen alldeles uppäten. men jag ligger långt under ett bmi på 134 i alla fall. nu blir det havregrynsfrukost och lyxmacka.

1 kommentar:

Anonym sa...

hey
även om det blev lite fel så var det nog på något sätt bra för oss båda. vi fick nybörjakäfta lite. du blev inte ledsen, jag blev inte ledsen å det löste sig rätt fort sen utan långa tjursessions.
jag ska hamna i bråk mer..

puss ha en bra dag. inte följa med på kickboxning ikväll? call me