torsdag 11 september 2008

11 September

okej det är rätt mycket bättre nu.
måste bara säga hur skönt det är att cykla till skolan varje morgon.

började dagen 6.15 med gröt för att 7.45 köra som en gud.
när jag kom hem igen, frukost två (lööv the andra frukost) och hund viskaren. sen när min andra grupphälft ringde och bad om att skjuta upp vårt möte en timme gick jag in i duktig-mode.
jag började med att leg-fotade mig och tror jag blev typ lurad eller gjorde ett kap. killen i fotobutiken snackade så skum svenska som folk bara kan i malmöt. någonform av brytning ovanpå svensk/danska pluss engelsk/amerikanska. först var han inte inne i butiken när jag kom. så där stod jag som ett fån och ropade hallå när en snubbe kommer in genom samma dörr som jag och ba hej och pekade på bänken vid fönstret mumlandes nått obegripligt. blev fotad jag ser arg och kriminell ut nu istället för fjorton/35, hästtjej/bankpersonal, jag glömde sminka mig. sen när det var klart tittade han ner i golvet och mumlade att systemet inte var inkoplat så jag kunde inte betala med kort. fick cykla en bit längs gatan för att hitta en bankomat och tog ut en hunka eftersom jag tyckte att han mumlade sextio kronor. cyklar tillbaka och väl där mumlar han 129 skriver det till mig på miniräknaren för att vara extra tydlig när jag förvånad räcker fram min hundralapp. argumenterar för att han sa sextio, men han hävdar att han sa sex foton. jag står där villrådig och han säger nä detäokejdeeokej. och att jag kan lämna trettiokronor där på väg hem. tack svarar jag och går ut ur butiken. inte fan tänker jag ge honom trettispänn till för ett femminutersjobb.

sen var jag mer duktig och köpte ett fläktfilter så nu kan jag använda den igen. (tack mamma!)

cyklade till skolan och fixade leg-blankett. fixade klart vårt projekt, vilket inte var så mycket till vår förtjänst, när vår handledare pajade koden. vi fick börja om och plötsligt blev det inte så snygt som vi hade det innan.. men nu funkar skiten och imorgon ska vi redovisa. hej vad jag hatar veckoprojekt. man är Aldrig ens lite ledig. och man vet aldrig hur länge man måste vara kvar i skolan. sällan innan sex iaf. så att idag ha en timma ledigt när butiker och sånt hade öppet var helt fantastiskt. det har liksom inte funnits på två veckor.
och som kakan på ett isberg eller strösslet i tillvaron så kommer lilla j i morgon. och jo det känns lite, lite bättre. om än lite avvaktande så lite bättre.

jo om en månad kommer liza om en månad händer det grejer..! eller grejer har redan hänt då. kanske ska man ha inflyttningsfest när liza kommer..?

nu; sova.

Inga kommentarer: