torsdag 8 januari 2009

8 Januari

Sitter och försöker skriva mitt paper, min rapport över vårt projekt. Jag känner att jag har väldigt svårt att formulera mig. Fan min engelska är inte vad den borde vara. Det känns så sugigt när jag måste skriva på ett språk jag inte riktigt behärskar för det skulle bli så otroligt mycket bättre om jag fick skriva det på svenska. Nu använder jag samma ord för mycket, fastnar i formuleringar och tankesätt, känner mig låst och tycker inte att jag får med något av vikt alls. Fastnar i detaljer eller i översikten. Har i alla fall skrivit runt hälften rent volymmässigt men känner mig inte alls ens till hälften klar. Ska nog luncha. Har te över ljushållaren, filten över axlarna, tätat fönstret provisorisk, dratt på elementen på högsta tänt sjutusen värmeljus och dragit på raggsockorna. jag hoppas struktureringen, språket, formuleringarna och avslutet kommer med maten, och inte huvudvärken. adjöken.

det kom sådär vid åtta snåret, och jag skrev om allt. men nu, nu är det iaf klart.

Inga kommentarer: