tisdag 6 januari 2009

6 Januari

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
skippade aktivt att jobba en hel sommar. tog ledigt från allt.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
har aldrig nyårslöften. om jag tänkt ut ett i ett svagt ögonblick där vid tolvsnåret så har jag glömt det.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nepp.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej inte i år.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige sverige och sverige och lite danmark.

6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Rutin

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
7 Oktober. Dagen då det rosa kortet kom.

8. Vad var din största framgång i år?
Ta körkort. Lyckas vara ganska lugn med det mesta, speciellt en hel sommar.

9. Största misstaget?
Finns inga misstag. Man lär sig alltid nått eller blir lite annorlunda och lite bättre.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag hade feber jävligt länge! Annars har jag mest mina ålderdomskrämpor som vanligt.

11. Bästa köpet?
Min frys!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Körkort och hyrajäveln. Annars kläderkläderkläder.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jovan, vännerna, barnen, solen.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
Mystery jets - Behind the bunhouse

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tror jag var kanske lite gladare. Men mest ungefär det samma.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Mer stadig och possitiv och inte lika humörigtojämn.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Det där som händer vid humörojämnigheten.

18. Hur tillbringade du julen?
Med barnen och familjen.

19. Blev du kär i år?
Jag var kär sen 2007

20. Hur många one night stands?
zero, de nada, inga, zipp.

21. Favoritprogram på TV?
Himlen kan vänta? Project runway? Top model, CSI, det är sånt som funkar.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata är väl ändå att ta i.

23. Bästa boken du läste i år?
Läste några när jag bodde på mammas altan, men jag kan inte minnas just nu. Jo kanske Simone och jag.

24. Största musikaliska upptäckten?
Shuffle och att få torrents via skype.

25. Något du önskade dig och fick?
Pengar

26. Något du önskade dig men inte fick?
Glömde önska mig.

27. Årets bästa film?
Jag ser rätt många ibland. Jag gillar inte det där med bästa.

28. Vad gjorde du på din födelsedag?
Dubbelfödelsedagsfesten!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Sluppit mankemang med hyresvärd, skatteverk och det allmänna humörojämnigheten.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Jeans och t-shirt med en barbapappatouch.

31. Vad fick dig att må bra?
Solen, ledigheten, jovan, barnen, vännerna, små meddelanden från här och var.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sugen på kändis?

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
FRA och den där presidenten.

34. Vem saknade du?
Emmy, jovan, familjen, götlaborg med allt som hör till.

35. De bästa nya människorna du träffade?
Träffade nog de flesta nya redan 2007 men det är med tid de växer sig bättre.

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att ha ledigt är jobbigt.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
"I know many who are worse off than you
But you stick to your fuck-ups like they're made out of glue
Little dysfunk you, now what you gonna do?
Your eyes are watery, your mouth made for joy
" The Ark - Little dysfunk you

Inga kommentarer: