onsdag 1 september 2010

imorgon ska jag ha uppföljningsmöte. mitt lilla sorkkschema är rätt tomt. och det känns ju ändå ganska bra. tror jag. har känt mig mest som *hippiegladtjej* större delen av sommaren. låtit viljan köra tåget *ehehe*.

men så pratade jag kort med en vän tidigare idag. hon ville bara säga att en ung kille, en hon nämnt tidigare, han får heta lilla O, att han dött. för egen vilja. och jag vet ju hur det är. hon behövde lätta sitt hjärta och jag ville ge henne den största kram jag kunde, men vi är i var sida av landet. samma vän nämnde tidigare i höst panikattacker, men att hon nu fått tid. så som jag. och ett kort tag senare, får jag höra från en annan bekant samma sak, panikattaker och en tredje som fått tid. tjejer hela högen. jag önskade bara att Jesper, Odin och lilla O hade gjort det samma, och att det hade hjälpt. Varför söker tjejer hjälp och killar dör? Är det bara en personlig erfarenhet eller är det såhär det ser ut? Varför i helahelvettet är det så? Varför dör unga människor? wtf.

3 kommentarer:

systeryster sa...

Har vi tjejer en större vana av att "prata känslor" med varandra? Och då lättare att tillslut ta steget och prata även m ngn okänd när det behövs? Ropar killar på hjälp genom att agera, och så blir det inte bara ett rop på hjälp..? Måste alla föräldrar tänka till kanske och börja PRATA med sina söner från början om allt och allting? En uppfostran och uppväxt som INTE färgas av vilket kön man har?

Jag kan bara jämföra mina tjejsnack-stunder med tjejerna i klassen och killsnack-stunderna med killarna... Tjejerna kan prata om allt och inget hur länge som helst och ääälskar det, med killarna får jag ha punkter att ta upp för att få igång dem och det blir inte några långa diskussioner inte..

En kvällsfundering..

Kram på dig <3

systeryster sa...

Förresten så menar jag såklart INTE att det skulle vara föräldrarnas fel, detta ligger på ett annat plan ifall jag har ngn poäng alls i mitt funderande..

Jonna sa...

haha ja nej, det är ju aldrig Någons fel. det är väl i såfall ett stukturellt samhällsfel om något..!
och nog har du en poäng alltid..! www.elingrelsson.se brukar skriva väldigt bra om det..!
men ja, jag blir så trött och förbannad på det.