tisdag 16 juni 2009

man ska inte hoppa över bron

men skutta tänker jag göra ändå.
även om det så är ett bajsjobb så är bajsfaktorn inte så hög när man väl har ett jobb. så wiiiho! arbetsintervju scorad! imorgon kl 15 ska jag träffa espen. ångestklumpen är något mindre. så jag jobbar på inställningen "det löser sig". och det ska det fan göra. ska laga pastasås nu, sen ta mig ner på byn och kopiera cv. sen får vi se om jag delar ut det idag eller om det får vänta tills i morgon. jag vill jobba lite på lugnet nu. mer lugn minder ångestklump --> större jobbpontential.
sen kan jag berätta att jag gick vilse för första gången i mitt liv igår. oslo är komplicert. men det löste sig tillslut, hade bara enormt trötta fötter. och jag hatar att behöva ha inställningen: never ever ever ever make eye contact med 50% av befolkningen. vad är grejen med att väsa "komplimanger" när man går förbi, att säga hej mitt på gatan till nån främling, jag fattar inte! sätt in en fucking kontaktanons och lämna mig ifred. ska aldrig stämma träff vid sentralstationen igen. neva.

2 kommentarer:

Analt Läckage sa...

du kommer få jobbet. garanterat. du är ju svensk.

oslo funkar enligt principen: går du uppåt, är du påväg FRÅN älven, går du neråt är du påväg MOT älven. Sen lär man sig att hitta allting i förhållande till älven. Eller ån, eller forsen. Vattnet. Du fattar.

Jonna sa...

naw tack. det fick jag iof också, men jag var den som sa, jag hör av mig, för jag vill inte ha det. det går bara inte. det måste finnas något annat.

men jo det där med vattnet (vattendraget, whatever) ska jag hålla i åtanke. klurigt bara när det är mängder av höga hus ivägen och man inte ser vattnet däremot..