tisdag 10 mars 2009

last time evaah

på jobbet. upp okristligt tidigt med igenklistrade ögon. men det är antaglien sista gången everrrr.
men vanan trogen måste jag snoka runt lite. och hittar mallar, min tankte var mest att se om det fanns några bra tips till mig i jobbsökartagen på cvs och sånt, men jag hittar (klicka för större):


alltså om ni kan se. det är olika cv-mallar för tjejer och killar. jag var ju tvungen att kolla på vad det hela handlade om, och de två som är 1 kille och 2 killar är färgbilder på snubbar som sitter med pannan i djupa veck och blänkande klockor på armarna. den som heter tjejer är en bild i svartvitt med brudar som ser glada och "i farten" ut. det är ju iaf bara försättningsblad. men sen när kan man inte ha en tjej och en kille ihop på samma? så man slipper göra åtskillningar mellan könen? måste man ha bilder på människor över huvudtaget? dom ger ju ändå inget extra till ens pissfula cv-mall. jag blir bara mest otroligt förvirrad och känner ett ack så litet sug till att jobba här. så idag, medans telefonen inte ringer, sitter jag och läser grovt initiativs remix.

Inga kommentarer: