måndag 8 mars 2010

hur gör man slut med någon man älskar och som älskar en tillbaka. hur gör man slut med någon man inte vill amputera bort ur sin kropp. som rent fysiskt har varit med som en liten liten figur på ena axeln i flera år. som var med genom allt. som var den enda jag tänkt sambotankar om. som varit den enda som fått mitt huvud att tänka barn, helt utan min egen inblandning. hur gör man slut då. jag vet inte, men jag måste göra det. det är inte vi längre. jag är jag och johan är johan. men vi finns inte. och de gör så ont att de känns som om jag kommer att spy om jag tänker det hela vägen. å andra sidan fanns det ingen väg tillbaka. det fanns inte en väg tillbaka till det som var. det måste vara nått nytt nu. och detta nya verkar vi få upptäcka på egen hand. hur mycket jag än vill att han ska vara med, och han vill att jag ska vara med, så måste vi göra det var för sig. hur det blir sen vet ingen. vi ska ses till helgen och ta det där ifrån. mina ögon är svullna och huden är skavig av allt salt. jag har inte insett allt än. jag är rädd för att stöta bort honom ur mig. jag vet att jag finns kvar, men det är inte det som skrämmer mig. det som skrämmer mig är att jag ska jobba bort honom. för det vill jag inte. hur mycket jag än försöker förstå.

Inga kommentarer: